Bedrijfscoaching voor effectieve teams en organisaties

Krachtige bedrijfscoaching met workshops rond perfectionisme, stress en burn-out

Wil je de werknemers binnen jouw bedrijf ook “goesting” geven om te streven naar meer efficiëntie en tevredenheid? Ontdek dan onze bedrijfscoaching met workshops rond perfectionisme, stress en burn-out: met een reeks van 5 zogenaamde pitstops verhogen we de zelfkennis bij elke deelnemer en doen we teams beter samenwerken.

Hoe?

  • Tijdens een meerdaags verblijf is er elke dag tijd voor een pitstop (sessie van 4 uur) + persoonlijke coaching voor wie wil.
  • Elke bedrijf kan zelf een plek voorstellen. Wij organiseren ook meerdaagse verblijven in Frankrijk.
  • Of kies voor een jaartraject: ik kom ook met plezier naar jouw organisatie, als je de pitstops wil spreiden over verschillende halve dagen.

Aantal deelnemers: 6-10: kleine groepen,we werken in een veilige en persoonlijke omgeving.

Duur van één pitstop: max. 4u

Pitstop 1: Stress en burn-out: naar jouw persoonlijke balans
Pitstop 2: Perfecte werknemers? Of gelukkige werknemers?
Pitstop 3: Loopbaantalenten? Elke werknemer heeft ze!
Pitstop 4: Verbindende communiceren start met empathisch luisteren
Pitstop 5: Kernkwadranten: wat jou irriteert bij anderen, toont jou uitdaging
Individuele coaching: om sterker opgeladen te zijn

Pitstop 1: Stress en burn-out: naar jouw persoonlijke balans


Hoe ontstaat stress en wanneer wordt het ongezond?
Hoe vind jij opnieuw jouw balans?
Hoe zoek je naar de concrete oorzaken van jouw stress? Dat is bij iedereen verschillend.

In deze pitstop krijg je een heel praktische en actieve sessie. Jij kan bijgetankt weer aan het werk. Mét zicht op hoe je stress binnen de perken houdt.

Zo kan jij op tijd bijsturen. Want als stress chronisch wordt, raakt je stress-systeem volledig ontregeld. En dan ligt burn-out op de loer.

Een burn-out krijg je niet alleen door te hard te werken. Het is altijd een combinatie van factoren: een collega die je irriteert, jouw perfectionisme, persoonlijke problemen …

 

Pitstop 2: Perfecte werknemers? Of gelukkige werknemers?


In deze pitstop ontmasker jij de perfectionist in jezelf en je collega’s. En je ontdekt hoe je met minder perfectionisme een betere werknemer en gelukkiger persoon wordt.

Perfectionisten zijn de beste werknemers omdat ze alles goed willen doen. Alleen zorgt hun patroon ervoor dat ze té goed willen zijn, té veel ja zeggen, te moeilijk kunnen kiezen, te veel werken…Zo gaan ze over hun grenzen en worden ze ziek.

In deze pitstop krijg je inzicht in gedragspatronen. Hoe bepalen zij wat jij doet, denkt en voelt?
We zoemen in op het specifieke patroon van perfectionisme.
Dit is een geweldig mooi gedragspatroon. Alleen gaat het in overdrive.
Je krijgt praktische handvaten hoe je jouw perfectionisme weer in balans kan brengen.

 

Pitstop 3: Loopbaantalenten? Elke werknemer heeft ze!


Feit: Iedereen heeft talenten.
Feit: iedereen heeft een andere combinatie van talenten.
Feit: in een team of samenwerkingsverband hebben medewerkers best enkele dezelfde en ook enkele aanvullende talenten. Neem dus nooit een kloon van jezelf aan.
Feit: een talent is iets anders dan een competentie.

In deze pitstop ontdekken we opnieuw talenten. Die van jou, en die van je collega’s. Hoe kan je als team, collega en leidinggevende talenten van jou en van anderen optimaal inzetten, om productiever te zijn?

Heel praktisch, met meer inzicht en opgeladen: zo kan jij na deze pitstop weer verder!

 

Pitstop 4: Verbindende communiceren start met empathisch luisteren


Wil jij ook beter communiceren met anderen?
Begin dan met beter te luisteren naar jezelf.
Dat heet: empathisch luisteren. En het brengt zelfkennis.

Je vraagt je namelijk af: wat triggert mij? Waarom irriteert die collega mij zo?

We oefenen verbindende communicatie en komen zo tot meer persoonlijk inzicht:
wie ben ik en wat heb ik nodig? En hoe pak ik het aan om te ontvangen wat ik nodig heb?

Je zal merken: als jij je beter voelt, kan jij beter presteren.

Pitstop 5: Meer veerkracht door inzicht in je uitdagingen


We onderzoeken jouw kernkwaliteiten. Dat doen we door te kijken wat jou irriteert bij anderen. Wat jou bij een collega irriteert, is een allergie. Als je weet wat jou irriteert, dan herken je sneller je eigen kwaliteiten. Meer nog: we bepalen samen heel gerichte uitdagingen die samenwerking met collega’s vlotter kunnen maken.

In deze pitstop bekijken we welke uitdagingen elke collega heeft, en hoe we die omzetten in concrete acties die werken voor jouw team.

Individuele coaching: Om nog sterker opgeladen te zijn


Elke deelnemer aan de pitstops kan bij Inge terecht om een thema verder uit te spitten in een coachingsgesprek. De combinatie van pitstops samen met collega’s en een individuele coaching, brengt immers het beste resultaat. In een coachingsgesprek gaan Inge en de medewerker samen op pad. Ze herontdekken de kracht van de medewerker en maken concrete plannen, zodat de medewerker groeit.